piątek, 24 marca 2017

Zapiekanka z bagietki na okrągło

Zapiekankę ze spodem z bagietki zobaczyłam całkiem przypadkowo w programie Doradca Smaku. Stwierdziłam, że to doskonały pomysł np. na kolację. Zmieniłam jednak farsz na bardziej konkretny, dodałam warzywa i kawałki kurczaka.

Niestety, troszkę za długo podpiekałam bagietkowy spód. Wprawdzie wyszedł chrupiący i całkiem niezły, ale teraz już wiem, że 15 minut - przynajmniej w moim piekarniku, to troszkę długo. Trzeba po prostu pilnować, żeby zanadto się nie zrumienił. 



Zapiekanka z bagietki na okrągło.
Składniki:
* bułka bagietka (lub 2 mniejsze),
* 250 ml śmietanki kremówki (użyłam 18% z dodatkiem mleka),
* 5 jaj,
* mały brokuł,
* pojedyncza pierś z kurczaka,
* kilka pieczarek,
* biała część pora lub cebula,
* 2 łyżki tartej bułki,
* 100 g tartej mozzarelli,
* sól, pieprz, czosnek granulowany.

Na początku farsz. Kurczaka pokroić w niewielkie kawałeczki. Obsypać dowolnymi przyprawami i usmażyć. Pieczarki pokroić i poddusić na maśle z cebulą lub plasterkami pora. 


Brokułowe różyczki zblanszować - obgotować w osolonym wrzątku przez kilka minut, a następnie przelać zimną wodą dla zachowania koloru. 


Połączyć razem brokuły, pieczarki, kurczaka, dodać przyprawy i startą mozzarellę.



Bagietkę (lepiej nawet lekko czerstwą) pokroić na plasterki. Ja wykorzystałam bagietkę z czarnymi oliwkami. Z części plasterków odciąć skórkę ze spodu, tworząc półokręgi. 


Całe jajka wybić do miski roztrzepać, dodać śmietankę, lekko posolić i wymieszać. Kromki bułki maczać w mieszance śmietanowo-jajecznej i układać w tortownicy. Całe plasterki na spodzie, półplasterki na bokach. 



Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180-190 stopni na około 10-15 minut. Powinna się leciutko zezłocić. 


Farsz wyłożyć na podpieczonych plasterkach bagietki. 




Pozostałą masę śmietanowo-jajeczną wymieszać z przyprawami i bułką tartą. Powoli wylać masę na farsz, żeby dostał się pomiędzy poszczególne składniki.


Zapiekankę wstawić ponownie do piekarnika na około 30 minut.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz