wtorek, 23 maja 2017

Tartaletki na spodzie z pumpernikla

Zobaczyłam gdzieś przepis na tartę, której spód zrobiony był z pumpernikla. A że zostałam szczęśliwym posiadaczem małych, tartaletkowych foremek postanowiłam je wykorzystać. 
Musze przyznać, że to świetny pomysł i bardzo ciekawe połączenie smaków. Wykorzystałam sery, które akurat mieszkały w lodówce, ale dowolność "wkładu" jest jak zwykle wielka. 



Tartaletki na pumperniklu
Składniki:
* około 30 dag pumpernikla,
* 70-80 g miękkiego masła,
* sery: u mnie po kawałku, brie, camembert i lazur,
* 2 całe jajka,
* 0,5 szklanki śmietanki kremówki,
* sól, pieprz, gałka muszkatołowa.

Pumpernikiel pokruszyć drobniutko (malakser, blender albo tarka), żeby uzyskać coś w rodzaju grubej kaszy. 




Dodać miękkie masło i zagnieść. Można pomóc sobie dodając odrobinę zimnej wody. Powstałą masą wyłożyć foremki. Wstawić je do piecyka nagrzanego do 180 stopni - na około 10-15 minut.



Jajka wymieszać ze śmietanką i doprawić do smaku. Na podpieczone spody wyłożyć kawałki serów i zalać masą.








Wstawić ponownie do piekarnika i zapiekać aż masa zastygnie - kolejne 10-15 minut.







Ponieważ trochę mieszanki mi zostało, zrobiłam jeszcze jeden eksperyment. Dno foremki wypełniłam kromeczkami bagietki zanurzonej na chwilkę w masie śmietranowo-jajecznej. Na tym rozłożyłam sery i zalałam resztką masy. Też wyszło super.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz