środa, 5 kwietnia 2017

Miseczki tostowe - czyli przekąska śledziowa w dwóch odsłonach

Jakoś ostatnio mam  fazę na jadalne koszyczki i miseczki. Idą święta więc może ktoś wykorzysta ten pomysł na podanie piątkowego lub wielkanocnego śledzia? 

Niedawno pokazywałam przekąskę w koszyczkach z tostowego chleba, jednak były to tosty pszenne, które po odkrojeniu skórki poddane były ostremu wałkowaniu przed pieczeniem. Dzisiejsze koszyczki zrobiłam z tostów pełnoziarnistych, bo jakoś bardziej pasowały mi do śledzia.

Mam nadzieję, że przed Wielkanocą zdążę jeszcze wstawić coś "jajecznego". 


Przekąska śledziowa w dwóch odsłonach
Składniki:
* 6 kromek pieczywa tostowego (pełnoziarnistego),
* 2 nieduże płaty śledzia w oleju,
* cebulka dymka ze szczypiorem,
* olej rzepakowy, 
* 1 łyżeczka majonezu,
* odrobina curry,
* pieprz.

Kromki tostów okroić ze skórki.


Ułożyć w foremkach na mufinki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do około 180 stopni (najlepiej z termoobiegiem) i piec około 20 minut, aż się lekko zezłocą


Cebulke dymkę i szczypior pokroić w drobniutko. 


Śledzia pokroić w kostkę. Wszystko wymieszać, dodać pieprz i podzielić na pół. Do jednej części dodać odrobinę oleju rzepakowego do drugiej łyżeczkę majonezu i curry.



Upieczone i ostudzone miseczki tostowe wypełnić nadzieniem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz