środa, 16 listopada 2016

Szpinak z jajkiem

Kto powiedział, że szpinak jest nudny i do tego niesmaczny? Dla większości z nas to niestety niezbyt sympatyczne wspomnienie z dzieciństwa. Mnie również nie kojarzył się dobrze - klasyczna papka o wstrętnym wizerunku.

Od paru lat jednak staram się zmienić ten obraz.  Mój szpinak jest zdecydowany w smaku, do tego wybieram raczej świeże lub mrożone liście. Dziś wykorzystałam swoje ramekiny - naczynka do małych zapiekanek, które dostałam w prezencie imieninowym od moich koleżanek i kolegów z pracy.


Szpinak zapiekany z jajkiem
Składniki na 3 porcje: 
* opakowanie szpinaku mrożonego w liściach,
* czubata łyżka masła,
* 2 duże ząbki czosnku,
* 10 dag sera z niebieską pleśnią,
* sól, pieprz, gałka muszkatołowa,
* 3 jajka.

Szpinak rozmrozić.



Czosnek posiekać i leciutko zeszklić na maśle. Dodać szpinak i chwilę razem smażyć. Dodać pokruszony ser i doprawić do smaku. 


Szpinak umieścić w posmarowanych masłem naczynkach.


Na wierzch wbić po całym jajku, posolić, popieprzyć




i zapiec w piekarniku, aż jajko się zetnie.  Trwa to około 15 -20 minut przy temperaturze około 180 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz