poniedziałek, 25 marca 2013

Rolada szpinakowo-jajeczna

Święta nadchodzą wielkimi krokami i nic sobie nie robią z zimy za oknem. Czas pomyśleć o wielkanocnym śniadaniu i przygotować coś nowego. Przepisy na rolady jajeczne podawałam już wcześniej, ale za każdym razem próbuję kolejnej kombinacji. Tym razem znalazłam przepis w jednej z gazet.

Rolada jest kolorowa i naprawdę ładnie się prezentuje. Moja, przygotowana została z szynki konserwowej i była dość delikatna. Można też użyć wędliny ostrzejszej w smaku albo łososia, w wersji postnej.


Rolada z jajek i szpinaku
Składniki:

* 15 dag umytych liści szpinaku,
* 5 jajek,
* około 0,75 szklanki mąki pszennej,
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
* sól, pieprz, czosnek, gałka muszkatołowa,
* plasterki szynki konserwowej, wędzonej

Liście szpinaku pokroić w paseczki. Z jajek oddzielić żółtka, przełożyć do miseczki,  białka ubić na sztywną pianę. Do żółtek dodać obie mąki, przyprawy i wymieszać. Połączyć ze szpinakiem, a na końcu dołożyć pianę i znów delikatnie wymieszać. Blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia, posmarować go masłem. Na nim rozsmarować masę aby uzyskała kształt prostokąta. 


Piec przez 15 minut w temperaturze 170-180 stopni.
Na gorącym „cieście” rozłożyć plasterki szynki i od razu zwinąć w roladę. 



Zawinąć w folię aluminiową i odstawić do schłodzenia. Podawać pokrojoną w plastry.





Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś odważny. Warto spróbować. Wbrew pozorom, przygotowanie takiej rolady nie wymaga specjalnych zdolności i nie zajmie dużo czasu.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz