wtorek, 12 lutego 2013

Kurczak z masłem orzechowym


Po karnawałowym szaleństwie, jeśli ktoś oczywiście „szalał”, nadszedł wtorek przed Środą Popielcową, czyli ostatki, zapusty, mięsopust. Od jutra zaczyna się okres 40 dniowego postu przed Wielkanocą.

W książce "Polskie tradycje świąteczne" ostatki przedstawione są jako dzień ostatnich, wielkich, hucznych bali, imprez i zabaw. Podobno kto ostatki najhuczniej obchodzi, ten zapewnia sobie dostatek na cały rok. 

No cóż, można było poszaleć pod warunkiem, że zamieszkiwało się w pięknym, klasycznym polskim dworku, a nie w czworakach. A zamiast tych wspaniałych pieczeni, bażantów, dzików i innego mięsiwa może po prostu zrobić szybkie roladki z piersi kurczaka z masłem orzechowym.



Roladki z piersi kurczaka z masłem orzechowym
Składniki:

* pierś z kurczaka,
* masło orzechowe,
* suszone pomidory w oliwie,,
* ser mozzarella (u mnie z bazylią),
* sól, pieprz.

Kurczaka umyć i podzielić na 4 filety. Każdy rozbić na płasko, leciutko posolić i oprószyć pieprzem. Posmarować masłem orzechowym. Na brzegu położyć kawałek sera i plaster suszonego pomidora. 




Całość zwinąć w roladkę i spiąć wykałaczką.
Roladki zrumienić na rozgrzanym maśle, po czym przełożyć do garnka, podlać niewielką ilością wody lub bulionem, dodać łyżkę masła i łyżkę masła orzechowego. Dusić do miękkości. 



Do tego błyskawiczna marchewka, którą po obraniu i umyciu trzeba zestrugać do końca obieraczką a następnie cieniutkie paseczki wrzucić na osolony wrzątek, dosłownie na 1-2 minuty. Marchew musi jedynie stracić swój surowy smak. Trzeba wyczuć ten moment, żeby się nie rozpadła. Gorącą polać stopionym masłem, zrumienionym z przeciśniętym ząbkiem czosnku i ewentualnie pieprzem.



A z pozostałego sera i suszonych pomidorów powstała sałatka "prawie" caprese w sam raz na jutrzejszą postną kolację.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz